Suuri enemmistö niin suurista kuin pienistä yrityksistä länsimaissa kamppailee saman ongelman kanssa: mistä uutta kasvua? Aikana, jolloin talouskehitys on epävarmaa, tavaratuotannon hinta painettu alas ja kuluttajien enemmistö saanut perustarpeensa hyvin tyydytettyä, on ratkaisua etsittävä kokonaan uudesta suunnasta.
Yksi vastaus löytyy uusista cleantech-kuluttajaratkaisuista: tuotteista ja palveluista, jotka helpottavat ihmisten suuria kulutuspäätöksiä ja arjen rutiineja, auttavat pitämään kulutusmenot hallinnassa ja parantavat samalla hyvinvointia. Näiden ratkaisujen markkinat ovat syntymässä juuri nyt energian ja resurssien trendinomaisen kallistumisen, käyttäjälähtöisten ajattelutapojen yleistymisen ja digitalisoitumisen törmätessä.
Demos Helsingin white paper Resurssiviisas talous auttaa ymmärtämään kuluttajamarkkinoiden muutosta ja tunnistamaan uusia liiketoimintamahdolisuuksia. White paper hyödyntää oppeja, joita on kehitetty Peloton-työpajoissa kymmenten yritysten kanssa vuodesta 2009 alkaen.
[pdfviewer width=”676px” height=”940px” beta=”true/false”]https://demoshelsinki.fi/wp-content/uploads/2014/11/whitepaper_Resurssiviisas_talous.pdf[/pdfviewer]