Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa tulivat neljä vuotta sitten outoon päätelmään. Tarvitsen iPhonen. Meistä alkoi tuntua siltä, että voisimme kaikki ilmaista yksilöllisyyttäämme samalla tavalla. Ostamalla iPhonen.
Sosiaalipsykologisen tutkimuksen mukaan vertaisten esimerkki on ehdottamasti voimakkain käyttäytymiseemme vaikuttava yksittäinen tekijä. Tästä syystä me Demos Helsingissä tutkimme miten samankaltaisen ilmiön saisi ”pelastamaan maailman ilmastonmuutokselta ja energiakriisiltä”, eli muuttamaan elämäntapamme kestäviksi.
Demos Helsingin Peersome 2012 – konferenssissa pohdimme sitä miten erillaiset ryhmät, joiden jäseniä olemme voisivat levittää kestäviä elämäntapoja. Helsingissä perjantaina 28. syyskuuta järjestettävässä kansainvälisessä konferenssissa on muun muassa designtoimisto IDEO:n käyttäytymistaloustieteteilijöitä, Stanfordin yliopiston energiankäytön eksperttejä, Unileverin kestävien elämäntapojen tutkijoita, sosiaalisen median startup-pioneerejä, vertaismerkkinointiyrittäjiä ja kulutustutkijoita.
Tilaisuudessa julkistetaan myös Demos Helsingin tutkimus ryhmien Suomesta, eli siitä mitkä ovat kulutuspäätösten kannalta merkittävimmät ryhmät ja kuin niitä voi käyttää kestävien elämäntapojen levittämiseen.
Tule niin ymmärrät miksi kaupan hylly näyttää tältä.