Peloton Club tuo resurssiviisaat startupit Slushiin

Demos Helsingin vetämä Peloton Club -yrityshautomo esittäytyy Pohjois-Euroopan suurimmassa startup-tapahtumassa Slushissa 13.-14. marraskuuta Helsingin Kaapelitehtaalla. Peloton Clubin mukana Slushissa on 12 aloittelevaa yritystä, jotka esittäytyvät torstaina 14.11. omassa pitch-sessiosaan, Peloton Clubin messuosastolla sekä illalla Peloton Club @Slush -afterpartyssa Putte’s Bar&Pizzassa.

peloton_slush_tekstijulisteet_2

Kaikkien Peloton Clubin yritysten liikeideat liittyvät kuluttajien resurssiviisaisiin valintoihin – ennen kaikkea perusasioihin kuten asumiseen, liikkumiseen, ruokaan tai kulutustavaroihin. ”Kuluttajille suunnattujen cleantech-ratkaisujen potentiaaliset markkinat ovat merkittävät: Helsingissä asuva keskivertokuluttaja käyttää asumiseensa 900 euroa ja liikkkumiseen 500 euroa kuukaudessa, ruokaan kuluu 12% tuloista. Verrattuna vaikkapa peli- tai mobiilibisnekseen nämä luvut ovat valtavia. On vain ajan kysymys, milloin näin suurille markkinoille ilmaantuu uusia, innovatiivisia yrityksiä”, kertoo Peloton Clubin toiminnasta vastaava Demos Helsingin Maria Ritola.

Peloton Clubin esittäytyminen Slushissa huipentaa samalla toukokuussa alkaneen Peloton Summer Camp -kehitysohjelman, jossa yritystiimit ovat hioneet tuotteitaan ja palveluitaan. Matkan varrella yritykset ovat mm. tehneet kuluttajatestausta ja esittäytyneet protoillaan suurelle yleisölle elokuun Flow-festivaaleilla. Nyt ensimmäinen yrityksistä on saanut riskirahoitusta, useampi yritys on viemässä tuotteensa pian testikäyttöön tai markkinoille ja monet neuvottelevat yhteistyöstä vakiintuneiden kaupanalan yritysten kanssa. ”Start up -bisnes on innostanut viime vuosina Suomessa kymmeniätuhansia ja globaalisti kymmeniä miljoonia ihmisiä. Tähän saakka sen näkyvin painopiste on ollut peli- ja internet-liiketoiminnassa. Peloton Club osoittaa nyt, että asia ei jää tähän: näemme lähivuosina startuppien mullistavan myös monia perinteisiä sektoreita, ensimmäiseksi luultavimmin liikkumis- ja ravintolapalveluita”, kuvailee Maria Ritola viime aikaista kehitystä.

Peloton Summer Camp prosessi.001

Kaapelitehtaan Teatterimuseossa (Tallberginkatu 3G) torstaina 14.11. klo 12.30-13.30 järjestettävä Peloton Pitch Show on kaikille avoin eikä edellytä Slush-lipun lunastamista. Tapahtumaan osallistumaan osallistuminen edellyttää kuitenkin ilmoittautumista.

Peloton Clubin @Slush -afterparty järjestetään yhteistyössä jakamistalouden toistaiseksi menestyksekkäimmän startupin, vertaismajoituspalveluita välittävän Airbnb:n kanssa. Juhlat alkavat klo 18.30 Putte’s Bar&Pizzassa (Kalevankatu 6) alakerrassa ja illan reippaista puheista pitävät huolen Demos Helsingin Roope Mokka ja Madventuresin Riku Rantala. Peloton Summer Campin voittaja julkistetaan klo 19.30.

Demos Helsingin ja Peloton Clubin ystävät ovat lämpimästi tervetulleita juhliin. Kutsun voi tilata ilmoittautumalla linkistä. Tarjolla ilmaista pizzaa ja nopeimmille lasilliset. Suosittelemme saapumista ajoissa, sillä tilaa on rajatusti.