Resurssiviisaus ja viheliäiset ongelmat nousivat strategioiden ja ohjelmien vakioteemoiksi. Demos Helsinki esitteli nämä käsitteet suomalaiseen keskusteluun jo 2010–2012. Kuluttaja-cleantech esiteltiin nousevana ilmiönä suomalaiselle ja kansainväliselle yleisölle elokuussa julkaistussa blogikirjoituksessa ja marraskuussa ilmestyneessä Resurssiviisas talous avaa kuluttaja bisnekselle uusia markkinoita -whitepaperissa. Smart Retro -hanke synnytti uuden pohjoismaisen mallin startupeja, kaupunkeja ja…
Resurssiviisaus ja viheliäiset ongelmat nousivat strategioiden ja ohjelmien vakioteemoiksi. Demos Helsinki esitteli nämä käsitteet suomalaiseen keskusteluun jo 2010–2012.
Kuluttaja-cleantech esiteltiin nousevana ilmiönä suomalaiselle ja kansainväliselle yleisölle elokuussa julkaistussa blogikirjoituksessa ja marraskuussa ilmestyneessä Resurssiviisas talous avaa kuluttaja bisnekselle uusia markkinoita -whitepaperissa.
Smart Retro -hanke synnytti uuden pohjoismaisen mallin startupeja, kaupunkeja ja suuria yrityksiä yhdistävälle urbaanien palvelujen kehitystyölle.
Demos Effect toteutti Smart Society -teemaisen kehitysprosessin yli miljardin euron vuotuisen liikevaihdon tekevälle Gasum Oy:lle. Prosessin tuloksena teema nousi Gasumin konsernistrategiaan.
Demos Helsinki kasvatti toimintansa volyymiä yli 20% sekä liikevaihdossa että työntekijämäärässä mitattuna.
Lisää merkkipaaluja alla:
Demos Helsingin vuoden 2014 vuosikertomus löytyy kokonaisuudessaan täältä.