Julkaisu

Cleantech valtaa kuluttajamarkkinat

07.09.2015

Luonnonresurssien niukkuuden, nousevien polttoainekulujen, digitaalisuuden ja käyttäjälähtöisyyden leikkauspisteessä on valtava uusi liiketoimintamahdollisuus, johon tarttumiseen suomalaisilla on kaikki mahdollisuudet. Cleantechin uusi aalto, kuluttaja-cleantech, koostuu kuluttajarajapintaan suunnatuista ratkaisuista, jotka vähentävät luonnonresurssien käyttöä. Demos Helsinki ja Solved tekivät Tekesin tilauksesta selvityksen, jossa kartoitettiin kuluttaja-cleantechin mahdollisuuksia ja tehtiin asiantuntijahaastatteuiden pohjalta askelmerkit niihin tarttumiseen. Raportissa ehdotetaan…

Luonnonresurssien niukkuuden, nousevien polttoainekulujen, digitaalisuuden ja käyttäjälähtöisyyden leikkauspisteessä on valtava uusi liiketoimintamahdollisuus, johon tarttumiseen suomalaisilla on kaikki mahdollisuudet. Cleantechin uusi aalto, kuluttaja-cleantech, koostuu kuluttajarajapintaan suunnatuista ratkaisuista, jotka vähentävät luonnonresurssien käyttöä.

Demos Helsinki ja Solved tekivät Tekesin tilauksesta selvityksen, jossa kartoitettiin kuluttaja-cleantechin mahdollisuuksia ja tehtiin asiantuntijahaastatteuiden pohjalta askelmerkit niihin tarttumiseen. Raportissa ehdotetaan suomalaisiksi painopisteiksi älykkäitä rakennuksia sekä älykästä liikkumista. Näihin teemoihin tarttumiseen ehdotetaan lista toimenpiteitä. Oikeilla ja nopeilla toimenpiteillä suomalaiset voivat päästä käsiksi nopeasti kasvaviin markkinoihin, joiden odotetaan kasvavan viidessä vuodessa useiden satojen miljardien kokoluokkaan.

[pdfviewer width=”676px” height=”940px” beta=”true/false”]https://demoshelsinki.fi/wp-content/uploads/2016/05/Consumer_Cleantech_Report.pdf[/pdfviewer]

Lisää aiheesta