Liikkeenjohdon konsultointiin erikoistunut Demos Helsinki -ajatushautomon tytäryhtiö Demos Effect kasvaa ja vahvistuu. Juha Leppänen (VTM) on nimitetty Demos Effectin toimitusjohtajaksi. Samalla myynti- ja tuotekehitysjohtajana vuoden ajan toiminut Johanna Lampinen (KTM) on kutsuttu yhtiön osakkaaksi. Juha Leppänen on aiemmin toiminut ajatushautomo Demos Helsingin teema-aluejohtajana ja ollut perustamassa Uutisraivaaja-kilpailun voittanutta Scoopinion-startupia. Johanna…
Liikkeenjohdon konsultointiin erikoistunut Demos Helsinki -ajatushautomon tytäryhtiö Demos Effect kasvaa ja vahvistuu. Juha Leppänen (VTM) on nimitetty Demos Effectin toimitusjohtajaksi. Samalla myynti- ja tuotekehitysjohtajana vuoden ajan toiminut Johanna Lampinen (KTM) on kutsuttu yhtiön osakkaaksi.
Juha Leppänen on aiemmin toiminut ajatushautomo Demos Helsingin teema-aluejohtajana ja ollut perustamassa Uutisraivaaja-kilpailun voittanutta Scoopinion-startupia. Johanna Lampinen on puolestaan toiminut konsulttina Booz Allen Hamiltonilla, johtajana Nokian supply chain -organisaatiossa sekä asiantuntijana Amerikan Punaisen Ristin varainhankintayksikössä Washington DC:ssä.
“Demos Effect tavoittelee merkittävää kasvua pohjoismaisessa konsulttikentässä. On hienoa, että uusi toimitusjohtaja löytyi talon sisältä. Juhalla on erityinen taito merkityksellisten kokonaisuuksien rakentamiseen ja asiakkaiden palvelemiseen”, sanoo Demos Helsingin toiminnanjohtaja Tuuli Kaskinen. Kaskinen toimi ennen Leppästä myös Demos Effectin toimitusjohtajana.
Demos Effectin strategia- ja ennakointipalvelut on otettu hyvin vastaan asiakasyrityksissä. Niiden avulla yritykset ovat pystyneet tekemään isoja muutoksia ja ottamaan henkilökunnan ja sidosryhmät ratkaisuihin mukaan. Johanna Lampinen on syksystä 2014 asti vastannut Demos Effectin myynnistä ja tuotekehityksestä. Lampinen on nyt kutsuttu yrityksen osakkaaksi. Demos Helsinki on pääomistaja Demos Effectissä.
“Monet tämän hetken suurista muutoksista haastavat yritysten perinteisiä toimintamalleja ja strategioita. Samalla tämä avaa aivan uudenlaisia mahdollisuuksia. Haluan viedä yrityksiä sellaiseen suuntaan, jossa ne tekevät bisnestä ratkaisemalla aikamme suurimpia haasteita, kuten ilmastonmuutosta”, kertoo Leppänen.
Lokakuun alussa Demos Effect yhdistyy Avanto Helsinki -tutkimuspajan kanssa keväällä tehdyn yrityskaupan tullessa voimaan. Yhdistymisen jälkeen Demos Effect työllistää seitsemän henkilöä. Yhteensä Demos Effectissä ja Demos Helsinki -ajatushautomossa työskentelee 24 henkilöä.
Demos Effectin asiakkaita ovat muun muassa Gasum, Fortum, SOK sekä rakennusyhtiöt SRV ja Fira.
Lisätietoja
Juha Leppänen, Demos Effectin toimitusjohtaja, 040 700 6585
Tuuli Kaskinen, Demos Helsingin toiminnanjohtaja, 050 514 9752