Yhteiskunnalliset yrittäjät ovat ihmisiä, jotka tarttuvat häijyihin ongelmiin, joita muut välttelevät. He ovat aikamme supersankareita. Lisääntyessään yhteiskunnalliset yritykset muuttavat markkinoita ja kiristävät kilpailua – siksi, että ne ovat parempi diili.
Paremmassa diilissä kuvataan, kuinka hyveellisestä ongelmanratkaisusta on nopeasti tullut markkinaetu. Se auttaa parhaiden asiakkaiden, kumppaneiden, työntekijöiden ja fanien hankkimisessa. Aikakauslehden muotoon tuotettu puheenvuoro nostaa esille ihmisiä, jotka tuottavat yhteiskunnallista hyvää yrittämisen keinoin.
Julkaisu on osa Demos Helsingin ja liikkeenjohdon konsultointiyhtiö Eeran yhteistä hanketta yhteiskunnallisen yrittäjyyden toimintaedellytysten vahvistamiseksi.
Kirjoittajat: Anne Bland, Antti Hautamäki, Matias Helinko, Markku Jussila, Outi Kuittinen, Tommi Laitio, Maija Lassila, Martti Malmivirta, Noora Marttila, Roope Mokka, Simo Vassinen, Kaisa Viitanen
Valokuvat: Matias Helinko, Jussi Puikkonen, Simo Vassinen, Marek Sabogal (Viewmasters), Perttu Saksa (Viewmasters) Kuvitukset: Rami Niemi, William Koski, Vänskap AD: Pekka Toivonen (Kasino Creative Studio) |